torsdag 10 mars 2016

Välkommen Dr Westerlund!

Se en sån tjusig doktor som flyttat hem till oss. Han är lite tanig ännu men det ska nog ordna till sig.




Rosengeranium

Anni har tjuvat med sig några skott till mig av sin doftpelargon. En riktig hälsopellis som ska få stå och tuffa till sig i köksfönstret nu under våren.
Vi hade såna här hemma när jag var liten och jag minns att jag jämt var och nöp i bladen för att den skulle dofta.
Nån slags blandning av citron- och sån gammaldags rosdoft tycker jag det känns som, friskt och gott.

Och jag med mina ogröna fingrar borde inte ha några bekymmer med att hålla den här herren vid liv.
Ni hör ju själva; Dr Westerlund, en doktor, han kan säkert hålla liv i sig själv om det blir nödvändigt.

Det här blir nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar