onsdag 16 mars 2016

Jag tror det är vår!

Vilket väder vi haft de senaste dagarna.

Nu töar det i en rasande fart och på vår uppfart börjar man till och med se asfalt som tinat fram.
Så himla härligt!
Den enda nackdelen är väl att det är så galet halkigt ute. Jag stapplar runt som Bambi på hal is, fast lite mer åt mumintrollet hållet, och tvingar käre Maken att parkera bilen helst uppe på förstutrappan om det går.
Det gör det ju inte riktigt så jag är lite av en enmanscirkus där jag hasande tar mig fram med myrsteg och fäktande armar de närapå tre decimeterna som krävs för att få fast träplank under fötterna.
Till nästa vinter är det jag som skaffar broddar.


En morgon hade vi leopardmönstrad isbarka på bilrutorna.

Jag har inte varit ute så mycket i veckan då jag jobbat, men som tur är så har de lovat fint väder till helgen också.
Då ska vi passa på att njuta av våren.
Vi brukar ta oss en tur upp till grannen för där har de ett perfekt stället att samlas många på och så finns där både en grill och en grillring där vi kan ordna mat under dagen.

Tänk, redan torsdag i morgon. Snart är det helg igen!
Det gillar jag.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar