söndag 21 februari 2016

Snöig söndag

Go´kväll på er finingar och oj, vilken slö söndag det varit.

Jag har bokstavligen inte kravlat mig ur sovrummet förrän på eftermiddagen, med undantag för då jag var ute och skottade lite kring bron och uthusdörren efter traktorn varit och röjt snö på gården.
Vi har plusgrader och takdropp nu, kvart i åtta på kvällen, och jag kan bara gissa hur mycket som kommer att rasa från taken i natt.


Ingen sol ute i dag.

Nu blir det snart kvällsgröt och sedan ska jag bädda ner mig med min platta och lyssna på en ljudbok. Började med en ny tidigare i dag, men nickade till hela tiden så det blev inget vidare sammanhang i berättelsen.

Edvin blir hemma från skolan i morgon med, han är mycket bättre men fortfarande hostig och lite krasslig. Maken började snuva i går kväll och har varit rätt hängig i dag han också, så vi får väl se vilka som står på benen i morgon.
Förhoppningsvis klarar jag mig så det finns någon som håller ställningarna.

Ny vecka och nya tag i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar