söndag 28 februari 2016

När man längtar efter vår

Jag har ju en rabatt här ute på gården, under ena fönstret på bagarstugan, där jag inte riktigt kan bestämma vad jag ska plantera.

Ett par år har jag haft jordgubbar där, men då är det nån liten filur som är där och gnager på alla bär. Och det är inte så att den äter upp dem utan den tar bara små, små bett på varje gubbe.
Såå nesligt.


Och inte hjälpte det med nät.

Sen har jag haft sockerärt och luktärt där. Lavendel, liljor, snöstjärnor och så en himlans massa ogräs. Ogräset var förra året när det hela tiden kändes för kallt och regnigt för att ta itu med landet och vips så var det höst.
I år har jag beställt solrosfrö. De borde ju inte vara nån större konst att lyckas med och tänk så fint det skulle bli med ett helt hav av gula solar i olika storlekar.

De här bilderna är från Holmengården, min goa vän Anni har mängder med solrosor och det är så fint när hon plockar in och har i vaser i slutet på säsongen.





Så nu hoppas jag på vår snart.
Har vi tur med vädret kan jag nog börja plantera ut om lite drygt tre månader, plus par veckor på det tills järnnätterna har varit.


Dagens status på rabatten...

Ha en fin söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar