lördag 27 februari 2016

Juniors sovrum

Edvin är jättenöjd med sitt nya sovrum.

Främst för att det faktiskt är mycket mindre än det förra, även om det inte är så litet ändå. Tonårsresonemang ni vet, mindre rum, mindre yta att städa...
Här ryms det nödvändigaste. Förutom det man ser här så har han ett hörn till höger om trappan där skrivbordet står och en garderob som står mot väggen i fotänden av sängen.


Det här är vad man ser direkt när man kommer upp för trappan.

Pallen som fungerar som sängbord är den som fanns här i huset när jag var liten och min morfar bodde här. Jag släpade in den från bagarstugan i somras och först tänkte jag måla om den men nu passar den ju in precis som den är!



Navkapeln från en gammal Volvo loppade jag av en god vän i somras. Bilskyltarna på nästa bild är från USA och också fynd från i somras, när vi var till Bagarstugan i byn. En ursöt liten butik som bara har öppet vissa helger under sommaren och så under jul.
Hon har så mycket fint där.



Lådorna köpte jag till vårt sovrum, men det visade sig att de passade bättre i Edvins rum så de har fått flytta dit i stället.
Egentligen är det bara garderoben och byrån som är nyinköpta, allt annat har bara fått ny plats eller hittat sin rätta här hos oss.

Till sommaren ska vi fixa till balkongen här uppe. Den behöver nytt trägolv och sen kan han sitta där ute i någon skön trädgårdsstol och moja sig i solen och dricka flädersaft med is.

Fast först ska vi njuta av vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar