torsdag 18 februari 2016

Jamen det var väl på tiden...

För ett antal år sedan, törs knappt tala om hur länge, så fyndade jag en stol på loppis.
Älskade formen, men färgen och den slitna sitsen, not so much.


Fotat för, hosthost, 4 år sedan.

Den har liksom fått stå till sig lite i väntan på den rätta färgen.


Ta daa!

Men i går tog jag tag i det.
Jag valde en kalkfärg från Jeanne d´Arc Living som var otroligt lätt att arbeta med. Den täckte väldigt bra och trots att stolen var mörkt blå behövdes inte mer än två varv och då slipade jag den inte ens innan.

Här har jag börjat med första varvet.





Och här står den färdig.



Själva dynan har jag klätt i samma tyg som jag har på kökssoffan.
Jag är galet förtjust i det där gammaldags mönstret som man tidigare hittade på madrasser och kuddar.
Det finns ju i en uppsjö av färger, men just det här beigea och den klassiska blå är mina favoriter.

Mitt nästa projekt är någon form av tavelvägg uppe i juniors rum.

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar