måndag 15 februari 2016

Här kommer jag så nu blir det roligt!

Rubrik från bästa Smolk.

Long time no see, kära vänner.
Här susar livet på i en rasande fart. Sist jag skrev hade blomknopparna på häggen inte slagit ut än och nu har vi stora drivor av härlig snö.



I dag har jag ledigdag och stökar på här hemma. Ska plocka till i köket och sedan ta ett varv med dammsugaren. Jag gillar inte att städa, men jag älskar att få det gjort.
Oftast unnar jag mig något efteråt, som snittblommor, eller så brukar vi lyxa till det och gå ut och äta hela familjen när vi har storstädat.
I dag blir det inget av det för jag fick både blommor av mitt Hjärta igår och så åt vi middag på Chinarestaurangen här i stan.
Så nu är det slut med unnandet.

Sen har jag faktiskt lite vardagslyx här hemma redan, köpte doftpinnar från Klinta för att av de presentkorten jag fick när jag fyllde år.
De doftar så ljuvligt gott och jag önskar nästan att de fanns som parfym, även om det är något jag använder sparsamt.





Nähepp! Nu ska jag dra igång så jag är färdig tills Käre Maken och mitt E kommer hem från jobb och skola.

Ha en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Härligt att du är tillbaka och skriver, saknat dig! Kram, A.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kanske kom lusten med vårsolen! Kramkram

      Radera