måndag 13 april 2015

Projekt Gröna Fingrar fortsätter

Det växer så man häpnar hemma hos Syster. Några små sytrådar får vänta ännu ett tag innan det är dags, men många plantor var redo för omskolning i går.


*livsglada små rackare*

Det blev massor med nya små pytsar när vi delat på plantorna och alla hade fått eget boende.


*tur någon har koll på vad som är vad*

Det ska bli spännande att de när de börjar blomma sedan. Det tar tydligen ett tag efter att man planterat ut dem så till sommaren så får vi se hur det blir.
Jag har planterat petunior till mig, men Syster har även planterat astrar, doroteor, palettblad och några andra som zinnia och flitiga lisor.

Nästa år ska jag också våga mig på fler sorter för jag tror det här kan bli en rätt rolig hobby framöver.

Peppar peppar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar