fredag 20 mars 2015

Rocka sockorna!

I morgon är det ju internationella Downs Syndrom dagen, men redan i dag körs det #rockasockorna dagen över hela Sverige. För att uppmärksamma att vi alla är lika och vi alla är olika.

Vi rockade sockorna hela familjen i morse.



Sen bakade jag bullar så Kottarna ska få nåt att mumsa på när de kommer hem från Bragdloppet i dag. Bragdloppet är då de åker 12 km skidor på älven, tillsammans med hela skolan.

Loppet startar vid Strandängsbadet och så skidrar de ut till Marahamn i Nyborg.
Där får de hamburgare till lunch så på nån stund ringer de och vill bli hämtade.
Då sitter det nog fint med lite fika.



Själv minns jag högstadiets Bragdlopp med en släng av fasa.
Två av åren åkte jag och ett par klasskamrater inte skidor och då fick man i stället promenera 17 km.
Det var värsta snöslaskvädret och vi var genomsura när vi äntligen kom fram.

Jag minns att jag svor på att mina barn aldrig skulle behöva genomlida samma sak. De skulle minsann få skolka den här dagen om de ville.
Fast i dag åker båda Kottarna loppet med hyfsat glatt humör och då tycker jag de i alla fall måste få lite kanelbullar som belöning.

Trevlig fredag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar