fredag 27 februari 2015

Mammas mat

Vi gjorde som förra fredagen jag och Mamma. Åt lunch och fredagsfikade ihop.
I dag fick vi sällskap av min Käre Make också till lunch, fast han kom lite senare på dagen, lagom till herrstafetten på skidor.

Jag fick önska lunch så det blev porterstek på fläskytterfilé och så kokt potatis och portersteksås till. Det är det godaste jag vet, tror jag.
Mammas portersteksås och potatis.


*mums*


*jag fixade efterrätten*

Sen har vi ätit god middag med Kottarna också, och firade att det äntligen är sportlov!
Nu blir det läxfritt och sovmorgnar en dryg vecka framöver.
Det kan jag leva med.

Sen efter sportlovet är det bara fyra veckor kvar till påsklovet.
Det kan jag också leva med.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Tack kära "barnet" för en mycket trevlig dag med dig <3
    Trevlig med sällskap och att maten blev Supergod och
    din makalöst goda kladdkaka var en höjdare
    Det gör vi om <3
    Kramkram från Muminmormorn


    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör vi absolut.
      Kramkram Mammsen <3

      Radera