tisdag 3 februari 2015

Att roa sig på egen hand

Käre Maken och jag har ju plöjt genom alla säsonger av Sons of Anarchy och nu väntar vi på att nya säsongen av Game of Thrones ska dra igång igen.
Det blir nog först längre fram i vår, så till dess tänkte jag hitta nåt annat att se och hittade Lilyhammer på Netflix.
Tror den började sändas redan 2012 så det är ju ett tag sedan, men bättre sent än aldrig för den var rätt rolig.

Känns skönt att se något lättsamt efter sista säsongen av Sons som faktiskt var ganska våldsam och tragisk. Käre Maken ser alla möjliga serier som jag inte är så förtjust i så den här brukar jag se själv.
Oftast bäddar jag ner mig på soffan på morgonen och hinner se ett avsnitt innan resten av familjen kliver upp.


*bild lånad från Netflix*

Den handlar om en före detta medlem av New York-maffian som vittnat mot sin tidigare chef och blir förflyttad till Lillehammer i Norge via ett vittnesskyddsprogram.
Lite olikt det liv han levt innan med andra ord och det blir en hel del dråpliga situationer.

Så det blir dagens tips på tidfördriv om ni till exempel skulle bli insnöade nån dag här framöver.


Kramkram från isi Sme'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar