måndag 15 september 2014

Men hallå där!

Här på bloggen blir det inte mycket gjort.

Bara tanken på att starta datorn gör mig matt somliga dagar och ibland tänker jag att det kanske är dags att pensionera bloggen.
Från början startade jag bloggen för att Kottarna ville det. De veckorna när de var hos Biologen och inte var hemma med oss undrade de ofta, såklart, vad vi gjort, vad vi ätit och annat som hänt.
Då var de var inte stora och tyckte det var jättekul att själva kunna gå in och läsa varenda dag.
Nu bor de här på heltid och har mobiler och dator så vi hörs på ett andra sätt de dagarna vi inte ses.

Fast jag gillar att skriva, bloggen har blivit mer min egen nu, och tillsvidare får den bli kvar.


*lite lördagsgodis från i helgen*

Var hos El Doktore för en vecka sedan och gjorde koloskopi och tog en massa prover.
Jag tycker att jag mår rätt bra faktiskt.
El Doktore tycker inte jag borde göra det med tanke på hur det ser ut.

Visst ser jag också att det inte ser särskilt bra ut där inne, men mår bra, det gör jag.
Mycket bättre sedan i somras.
Är pigg, kan äta och orkar med livet.
Tycker jag.

Men det börjar vara läge att ändra i medicineringen, säger han och en ny medicin är på tal. Jag har varit emot det tidigare pga biverkningarna, men nu är det nog dags att göra som han säger.
Dock ska en massa prover tas inför det och sen får vi se.

Tills vidare tjossar jag på här hemma.

I helgen gjorde vi höst ute på gården och städade undan studsmattan och blomlådor och krukor.
Fasters Finaste var här och hjälpte mig att samla in frön från en del av blommorna och sedan grillade vi hamburgare.


*maken fixar glöden med gasol...*

Blev en heldag ute i det sköna höstvädret.

Nähepp.
Nu ska jag börja fixa middag här.

Tiddelipom!

2 kommentarer:

  1. Gillar din Blogg och du har i skrivande stund 19740 besökare :) Den siffran talar sitt eget språk,,,
    Mamma Johansson kommer och demonstrerar den nya "Apparaten" i em KramKram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och nu Mammsen är det otroliga "strax över 20.000" besökare! Himmel!
      Det gör mig glad :-D Kramkram

      Radera