torsdag 28 augusti 2014

Nästan fredag i dag!

Redan torsdag och första veckan med skola och tidiga morgnar har hittills gått finemang.
Kottarna har inga problem alls med att komma sig upp, värre har det varit för mig kan jag säga. Jag har varit så seg vissa dagar.

I går var jag hem till finaste Anni och hängde ett par timmar, det piggade upp. Alltid lika trevligt och vi hade så tur med vädret, det var mulet och regnade så Anni hade tänt massa ljus överallt.
Mysigt mysigt.
Det får vi ta och göra om snart och ses med alla Pysslingar.

Sen har jag ju glömt att visa er hur fin den blev den där mjölkpallen, den som min kusin A snickrade när de var här i somras!
Han och Elsa hjälptes ju åt och sen målade Elsa den.


*pallen och lilla bordet jag fått av Anni*


*passar fint med soffan han snickrade förra sommaren*

Snart är det dags att göra vinter ute på gården också. Ta in alla möbler, rensa bort från blomkrukor och blomlådor. Och sen måste balkongmattan hängas på tork innan den stuvas undan.

Men det får bli här nästa vecka tror jag.
Kottarna åker ju och hälsar på Biologen i helgen och Käre maken har lite att pyssla med med motorcykeln, men till veckan har de lovat lite sol så det skulle nog passa bra då.

Nä, nu lite nytta innan favoritungarna kommer hem från skolan.

Tiddelipom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar