fredag 8 augusti 2014

Fredagsmys

Här ekar det tomt för jämnan verkar det som, men nu när det börjar bli svalare ute kanske man orkar ta sig för saker igen. Som att starta datorn till exempel...

Jag har faktiskt, efter över två månaders elände, börjat bli lite bättre i magen.
Av en slump var det så att jag inte åt gluten under ett par, tre dagar och började märka en viss skillnad. Så nu är jag inne på en vecka utan något gluten alls och det börjar gå åt rätt håll.

Om förbättringen beror på det eller inte får vara osagt tillsvidare, men jag ska fortsätta ett tag till och se hur det går. Hjälper det med att bara utesluta gluten så är jag gladare än gladast för det har varit så tradigt att vara så här dålig.

En dag var jag så pass bra att vi var ut en längre tur till stugan och sen svängde vi förbi Buketten där jag köpte lite fina gladiolus till min favoritvas.


*som små frasande kjolar ser blommorna ut*

Lycka att komma sig ut en sväng.

I kväll blir det myskväll här hemma, Fasters Finaste är här och kamperar tills hans Päron kommer hem från jobbet i kväll och hittills har vi hunnit med laxsoppa till middag, glass till efterrätt och nu spelar vi Little Big Planet på tv-spelet.
Mitt favoritspel ska vi spela på en stund.

Tjuv och polis.
Och jag brukar få äran att vara polis.

Ha det gott.

2 kommentarer:

  1. Låter härligt med W!
    F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det F. Fast efter en och en halv timmes Tjuv och Polis var jag lite sugen på ett annat spel.
      Ganska sugen på ett annat spel. :-)

      Radera