onsdag 20 augusti 2014

Det går bra nu!

Här testbakas och testlagas det för fullt. Jag har bland annat provbakat glutenfria scones, en glutenfri matpaj med skinka och purjolöksfyllning och i går blev det glutenfria våfflor då Käre Maken hade namnsdag.

Jag är jättenöjd. Övriga familjen har också ätit och provsmakat och de märker inte heller någon större skillnad mot det vanliga, säger de.
Nu ska jag ge mig i kast med att prova baka matbröd med jäst också.


*glutenfria sconesen*

Har fyndat lite böcker som hjälp på traven.
Favoriterna är Smilla bakar glutenfritt av Smilla Luuk, hon använder sig mest av glutenfria mjölmixer, och böckerna Nytt bröd och Nytt fikabröd av Jessica Frej och Maria Blohm.
De senare kombinerar själva olika "mjöl"sorter för att få ett så bra resultat som möjligt.


*nya husgudarna*

Är faktiskt riktigt roligt att baka glutenfritt nu jämfört med förr. Nu finns det så många bra produkter så resultaten blir mycket bättre.
Bara en sån sak som att bröden får färg, tidigare när jag bakade blev allt bröd bara blekt och såg inte aptitligt ut alls.

Tänk vilken skillnad på bara tio år!

Det var allt från isi Sme' i daag.

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar