fredag 18 juli 2014

Tollido!

Här susar det på.

Min Moster och mina två kusiner är uppe och hälsar på. Andreas som snickrade ihop en träsoffa till mig förra året har i år, tillsammans med Elsa, snickrat en mjölkpall!
Och snabba var de.
På en halv dag var den nästan helt färdig, bara panelen upptill som de gjorde dagen efter. Nu ska den bara målas så är den klar.


*arbetsmyrorna står på brunnen och bygger*

I går hade vi grillmiddag här hemma och både Mammsan och Lillebror var över och åt med oss. Gillar när vi är många samlade vid matbordet.
Grillat kött och kyckling, svamp, klyftpotatis blev det, och så lite olika tillbehör.
Jag gjorde bland annat en himla god tzatziki som passade jättebra till klyftpotatisen.

Tzatziki

ca 2,5 dl turkisk yoghurt
1 hel gurka, finriven och vattnet urkramat med en ren kökshandduk
riven vitlök efter eget tycke och smak
flingsalt och grovmalen svartpeppar

Rör ihop och låt stå kallt och dra till sig ett par timmar.



*sommarmiddag*

Nu är Kottarna med Moster på stranden, Käre Maken gör lite ärenden och jag ska ta tag i dammsugningen.
Sen ikväll blir det hemlagad pizza och lite fredagsmys.
Semester så det förslår.

Kramkram från isi Sme'.

2 kommentarer:

  1. Lugnt på denna sida, är de för varmt?
    F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej F!
      Både och. Värmen har gjort sitt till. Bara tanken på att öppna datorn har varit för mycket. Sen är jag så skrotig nu så det tar den mesta energin också. Men jag kryar på mig och försöker komma igen. :-)

      Radera