fredag 11 juli 2014

Lägesrapport

Här är det friska vindar för tillfället. Jag älskar när det blåser.

Luften är skön, går att andas igen och graderna håller sig på rätt sida om trettistrecket och således är undertecknad nöjdare än sist.
I kväll blir det till och med lagad mat här hemma. Västerbottenslax i ugn och kokt färskpotatis till.
Senaste dagarna har vi mest ätit kokt korv och fil, kräm och smörgås och i går blev det grönsakssoppa till middag.

Annars laddar vi lite för nästa vecka. Efterlängtade Kottarna kommer äntligen hem, min Moster kommer upp med mina två kusiner och så blir det eventuellt en sväng till stugan och en femtioårsfest om jag orkar.

Min mage har totalhaveri igen så jag får mer kortison och surar en del över det. Varmt väder och kortison går inte särskilt bra ihop då man samlar en hel del vätska i kroppen.
Men det får gå.

Jag petar i mig festisar och vatten och lite av det jag för tillfället känner att jag kan äta, så det ska nog gå bra den här gången också.
Som tur är känns det rätt bra i kroppen ändå och det är mest det där att man blir rätt bunden till att vara hemma.

En hel hög sommarböcker gör det mer uthärdligt i alla fall. Jag har släpat ut en madrass på altanen och ligger där och läser.
Dessvärre har jag redan hunnit läsa tre av dem och är inne på den fjärde så vi får väl se hur länge den räcker bokhögen.



Deckare och feelgood romaner i en salig blandning, men favoriten är nog faktiskt kokboken med massor av bra tips runt kost för personer med IBS. Nåt som tyvärr kommit som ett komplement till min Ulcerös Kolit.

Men det ska bli spännande att prova och se om det har någon effekt. Det är då absolut värt ett försök.

Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar