måndag 7 juli 2014

Den där altanen vi har.

Från att faktiskt fått ta fram täckjackan kring midsommar då vi skulle grilla en kväll, så är det nu varmt som i Gehenna här.
Och hör och häpna, jag som inte gillar värme alls hade ett halleluja-moment i går.

Käre Maken har ju fixat upp solseglet över altanen så jag bäddade ner mig i en solstol där under medan friska fläktar svalkade fint där jag låg och lyssnade på ett gammalt avsnitt av Sommarpratarna på radion.
Underbara Klaras från 2011. Lovely!
Sök fram det på webben och lyssna om ni har möjlighet.

Då var sommaren riktigt ljuvlig.

Sen har vi ätit god mat där ute på altanen också, fikade och spelade kortspel gjorde vi i går kväll.


*de där underbara fiskpaketen jag aldrig tröttnar på*

Det har blivit bättre där nu när vi fått dit en stor skön matta som täcker hela brädgolvet, Fina Anni ordnade så jag fick hem en härlig vaxduk från sitt jobb och så det där solseglet jag tjatar om.





Och gamla brickan som Käre Maken spraymålade från blekt mintgrön till vit härom dagen får pryda bordet den med.


*som ny med lite färg*

Han är allt mitt allt den där Maken.
Den där Kära.

Och i kväll ska jag hämta ut bokpaketet med årets sommarböcker.
Nio stycken blev det i år.

Tiddelipom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar