måndag 9 juni 2014

Well hello måndag!

Det regnar ute.
Och det är måndag. Då får man äta jordgubbstårta till lunch.
Så det har jag gjort.

Jag har gått igenom lite bilder från gårdagens födelsedagsfirande också.
Det piggade upp kan jag säga.

Den goda maten där det blev beställt både varmrätt och efterrätt. Dessvärre blev det ingen bild på min citronmarängpaj för den försvann i ett huj, men varmrätten kom jag ihåg att föreviga.


*torskrygg med pepparrot och skirat smör*

Och här har vi en del av det goda sällskapet.


*min bordsherre för kvällen*

Det blev en mycket trevlig avslutning på helgen får jag lov att säga.

Sista skolveckan i antågande och i dag är det trivselkväll på Edvins skola. Får hoppas bara att den inte blir inställd på grund av regnet.
Nä, nu är det dags att fortsätta med dagens jobb.
Ingen semester här ännu.

Tjingeling.

2 kommentarer:

  1. God mat och trevligt sällskap. En kompis frågade hur många år födelsedagsbarnet egentligen fyllde :D Kanske 50?

    SvaraRadera