söndag 1 juni 2014

Välkommen Juni!

Här blev vi utan internet igår.

Passande nog hade vi en hel del annat att pyssla med, så jag hann inte sakna det i någon större utsträckning även om jag var lite bloggsugen där på kvällskvisten.

Vi var ut till mina gamla hemtrakter igår. Granåns Handelsträdgård hade Trädgårdsdag och bjöd på massa fina erbjudanden och även varmkorv till lunch.
Med oss hade vi min Mammsa som fått utflykten, med tillhörande självvalda plantor, i morsdagspresent i år.


*jag fastnade i pellislandet!*

Trots att det regnade lite lätt fick vi en härlig dag. Och jag släpade runt Kottarna och visade var jag jobbat där, med att omskola pelargoner bland annat. Tror varenda av oss ungdomar som bodde i grannbyn varit där vid ett eller annat tillfälle.


*fulla i små knoppar*

Två vita pelargoner fick följa med mig hem och en ursöt holk för humlor eller fjärilar att bosätta sig i.
Den åkte upp på direkten!


*lediga rum*

I dag blir det nog att ta tag i lite ute på gården om vädret visar sig från sin ljusare sida.
Bland annat ska plommonträden som överlevt vintern och nu har fullt i små gröna blad, få sig en dos benmjöl.

Kramkram från isi Sme'!


2 kommentarer:

  1. Tack för en fin dag med dig och din familj
    Njuter av mina Mors-dags blomster som nu väntar på att få komma ut i solen och värmen.Sista dagen med Nordlig vind enl väder rapporten
    Mammsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Mammsen! Mina blomster är också inomhus och väntar på sommarvärmen. Kramkram! <3

      Radera