måndag 9 juni 2014

Loppisbrickan

Jag och Käre Maken var ju en sväng på loppis här i maj och jag fyndade en röd bricka för en tjuga.
Verkligen knallröd.



Färgen var inte den vackraste, men jag gillade formen på brickan och en tjuga är ju inte mycket att orda om.
Precis som det ska vara på loppis.
Sen går det ju alltid att måla om.

Så det har jag gjort.
Ett par varv med rollern och ett par varv med penseln senare så är den klar och pryder sin plats lite bättre.

Ta daa!





Några glasburkar med fina fynd i och en nyckel jag hittat i uthuset fick bli dekorationerna. Nu är jag sugen på mer loppis fynd!
Förra året letade jag vackra gamla kaffekoppar. I år tror jag att jag ska spana efter trasmattor, trälådor och fina glasburkar och flaskor.

Sen får vi nog bygga ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar