fredag 13 juni 2014

La grand finale

Så är Den blomstertid nu kommer sjungen på Edvins avslutning och det är med en blandning av vemod när man säger -Hejdå till skolan han gått i sen förskoleklass, och förväntan inför det stundande sommarlovet och skolstarten till hösten på samma högstadium som Elsa.

Jag önskar alla barn ett fint sommarlov och jag minns hur oändligt långt det kändes.
En evighet av ledighet.

Och jag önskar att jag som vuxen kunde få tillbaka lite av den känslan.
Sorglösheten och räckan av solvarm saft och mariekex på badstranden. Högar med gamla serietidningar som vi läste i tältet på gården här hos morfar.
Knirrande blåröda luftmadrasser ute i stugan och doften av hav.


*syrenernas tid*

Det ska bli mitt projekt i sommar.
Att hitta tillbaka till den känslan.

Att hitta tillbaka till sommarlovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar