lördag 10 maj 2014

Well godmorgon vänner!

Saker man kan roa sig med när övriga familjen inte behagar stiga upp i ottan, som en själv:

-Se Nyhetsmorgon på TV4. Det gör jag förvisso alla morgnar, oavsett den övriga familjens vakenstatus. Men Helgmorgnar gillas särskilt mycket. Matlagning, mer nöje och inte lika mycket död och elände. Inbillar jag mig i alla fall.

-Äta frukost i vardagsrummet. Framför tvn.

-Googla olika partiers ställning inför EUs parlamentval nu i maj. Eller när det nu var.

-Göra ett test på nätet i samma anda som ovan. För att utröna vilket parti jag möjligen sympatiserar mest med.

-Bli väldigt förvånad då det visar sig att mina åsikter mest stämde överens med Kristdemokraternas. Det partiet kommer jag aldrig i hela vilda världen att rösta på. Någonsin. I nåt sammanhang. Enbart för deras ståndpunkt vad gäller HBT frågor. Jag är FÖR kärlek. Punkt. Hur kan man liksom inte vilja att alla ska ha samma rättigheter?!

-Titta ut genom fönstret och inse att det både snöar och regnar. Jösses vilka snöflingor! Lapphandskar i maj.

-Bli glad när jag ser min fina bukett ranunkler på köksbordet.



*blommor jag fick igår*

Och ungefär nu har resten av gänget vaknat. Kottarna är oeniga i köket om hur länge mackor ska rostas. Käre Maken står i duschen och ungefär nu känner jag att klockan sex är rätt tidigt att vakna och funderar på om jag kanske skulle bädda ner mig igen.

Eller åtminstone sova längre i morgon.

Hur man nu bestämmer det.

Nä. Lika bra att ta tag i dagen. Ett kalas inplanerat. En dotter i huset som ska på disco och en likaledes son som ska ha kompishäng och spelkväll.
Det blir skoj.

Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar