tisdag 29 april 2014

I detta avlånga land

Fick ett mms av min Moster i dag.
De bor nere på Västkusten och jag kan säga att det råder lite väl mycket klimatskillnad landsdelarna emellan.
Jag är faktiskt lite avis nu.
För även om jag inte är någon fantast av värme så börjar jag längta efter lite grönska.

Egentligen började det redan igår då då vi pratades vid i telefon och hon nämnde nåt om sommarvärme och shorts.
Då nämnde jag nåt om is som ligger kvar på Kalixälven och snöhögar på vår gård.
Och skickade ett litet bildbevis.



Men vi har i alla fall inte så många fästingar här uppe.

Och isen har i alla fall släppt här hemma i byn.

Och de där snöflingorna som kom dalande för en stund sen, de kan jag nog förtränga.
Om jag bara anstränger mig en smula.

En stor smula.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar