söndag 9 mars 2014

Släng skiten!

Är riktigt i rensartagen och vill helst kasta allt jag hittar i skåp och lådor, men får besinna mig en smula för somligt behövs faktiskt även om jag undrar i vilken utsträckning.

Som fem extra täcken till exempel.
Eller lika många och fler IKEA kassar och oändliga mängder handdukar och badlakan.

Kopparna i skåpet, alla udda muggar och glas. Ibland tänker jag att jag kraschar dem, bara för att slippa bestämma mig. Då är det liksom avgjort av sig självt. Men då är det ju så att alla har sin favorit och så är det den där man fick och den där som kom därifrån och den där...
Och så blir de kvar på nåt vis ändå.

Lappar i lådor och grattiskort från 10 år tillbaka, prydnadssaker jag inte vill ha framme just nu och så den där dockan som är en kopia av mitt första bonusbarn när hon var liten.
Halloweensaker och maskeraddräkter, påskpynt och cd-skivor från artonhundratalet.
Jag tror inte ens vi har en cd-spelare!

Inom buddismen säger man att om du äger fler än fem saker så är det sakerna som äger dig.



I så fall är jag ägd.

Såå ägd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar