fredag 14 mars 2014

Happy fredag!

I går eftermiddag när Käre Maken kom hem från kontoret i stan så tog jag mig en tur ner. Strosade lite i butiker och middagshandlade.

Strosa i butiker är inte nåt jag brukar sysselsätta mig med, men det var riktigt trevligt att umgås med mig själv en stund.
Köpte en bukett tulpaner och lite tvålar inne på Buketten och så blev det rökt makrill och kokt potatis till middag.


*en kanna fick agera vas*

Har inga större planer för helgen, funderar på att baka en omgång av det knäckebrödet som jag gjorde i julas för det var så himla gott. Eller bullar för det var en evighet sedan jag bakade.

Fast mest hoppas jag på fint väder så jag blir sugen på att vara utomhus. Längtar tills altanen tinar fram så man kan sitta där.
Men det verkar dröja...


*som en sockertopp*

Kanske man skulle ta och hjälpa den lite på traven.
Skotta bort lite snö så det går fortare.

Trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Precis! Fram med spaden!
    F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska göra så, men jisses vad det har tinat sista dagarna!

      Radera
  2. Åhh jag älskar att strosa i butiker!!!
    Vilken söt kanna och tulpaner man får passa på nu för snart försvinner dom.:(
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då måste vi sikta in oss på någon annan sort. Gerberor kanske? :)
      Kram!

      Radera