torsdag 19 december 2013

Doris och knäckebröderna

Fick för mig att jag skulle prova baka eget knäckebröd igår.

Det jag undrade mest var om jag skulle lyckas kavla ut degen så tunt som var tvungen att göra för att få knäckebrödet tunt och knaprigt.
Det visade sig inte vara något problem.

Däremot hade jag inte tänkt på hur lång tid det skulle ta att grädda 24 knäckebröd.
Ett i taget.
Tre timmar, kan jag skriva in.


*härligt spröda på avsvalning*

I går toppade jag dem med svarta vallmofrön, men nästa gång tror jag att jag ska prova med flingsalt.
Det borde också bli smaskens.

Tiddelipom!

2 kommentarer:

  1. Verkar vara lugnt isi Sme....
    F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig! Juleriet verkar ha förslöat mig ;)
      Men du har väl sett den där reklamen: "-Plötsligt händer det ..."
      :-)

      Radera