söndag 15 september 2013

Söndag isi Sme´

Vilken dag vi haft jag och käre Maken.

Sovmorgon till sju (!) för han bestämde sig för att inte jaga i dag.
Frukost framför Nyhetsmorgon och sen en tur upp till slakthuset för att kolla in dagens fångst.

Där fanns en nykomling i jaktlaget.
Och jag. Jag blev kär.

Handlöst förälskad i de mjukaste öron man kan tänka sig.
Sammetsnos och pepparkornsögon.
Kolla bara.


*gooos*

Visst smälter man.

Tillslut var jag tvungen att slita mig för att åka och handla och nu har vi precis klämt i oss det godaste jag ätit på flera dagar.

Mitt ♥ här hemma lagade nämligen älgfärsbiffar med champinjonsås och smörslungade morötter.


*nomnom*

Så nu har vi matkoma och borde egentligen ta oss en kvällspromenad, men resten av kvällen spenderar vi nog i soffan.

För på söndagar ska man vila.
Har jag för mig.

Tiddelipom!


2 kommentarer:

  1. Ibland är det skönt med en sovmorgon.
    Åh men jösses vilken söting.

    Kram.

    SvaraRadera
  2. Förstå att jag blev kääär!

    Kram!

    SvaraRadera