lördag 14 september 2013

In i dimman

Vilken dimma det var i morse när vi klev upp här isi Sme´.

Kära Maken drog i väg vid halvfem-snåret och själv gick jag faktiskt tillbaka upp på vindan och somnade om ett par timmar.
Lika dimmigt när jag vaknade och inga älgar verkar de ha fått än så länge.


*makens utsikt från älgtornet, tranor*

Nä, lite trist väder blev det i dag tycker jag.

Tur jag passade på att fortsätta rensa ute på gården i går.
Jag samlade in frökapslar från mina krasseblommor och så klippte jag ner lavendeln.
Lavendel stänglarna repade jag fröna ifrån till små doftpåsar, och så sparade jag några stjälkar för att torka och göra knippen av.


*doftade så gott i hela köket*

Nu väntar jag på att min Mammsa och F ska komma förbi och hälsa på och senare blir det mat tillsammans med Kompis-Familjen. Köttfondue står på menyn.
Det ska bli smaskens.

Trevlig lördag på er allihopa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar