söndag 29 september 2013

Gårdsfynd

Nu är studsmattan nedmonterad och undanstoppad för vintern.

Likaså poolen, fast den fick åka till tippen. Nu blir det nog ingen mer här hos oss heller. Vädret har varit så kallt de senaste somrarna så den har knappt hunnit komma upp i nån vettig badtemperatur ändå.

Egentligen tycker jag det är ganska skönt att vara av med den.
Jag oroar mig ändå bara hela tiden för att nån liten putte, i ett obevakat ögonblick, ska trilla i.
Hu. Nä, nu har vi poolat färdigt här isi Sme´.

Sen gjorde jag ett fynd!

Ute i bagarstugan hittade jag älsklings-morfars gamla hushållspappershållare.
En fin vit, i emalj.


*lycka*

Nu ska vi hänga upp den i köket och den kommer att passa så fint här inne.
Den har hängt där ute massor med år och jag har liksom inte "sett" den.

Tänk vilka fynd man har alldeles nära, bara man ser med andra ögon.

Inredningsögonen.


Go'kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar