måndag 19 augusti 2013

Höst i trädgården

Regnet vräker ner där ute, så till den grad att jag vaknade av dånet i morse och sen inte kunde somna om.

Förhoppningsvis klarnar det upp till i eftermiddag för då hade jag tänkt göra höst ute på gården.
Smultronen jag planterade i sommar har vuxit som vildar och de sex små plantorna väller nu över hela pallkragen. Tyvärr var de inte särskilt goda, lite tråkiga rent av, så de ska jag rensa bort.
Det får bli nåt annat där nästa år.


*nyplanterat*


*växt som ogräs har de gjort*

Citronmelissen och rosmarinen finns det också mängder och de är desto godare.
Citronen är från en sån färsk örtkrydda som jag köpte i matvarubutik i påskas och sen tryckte ner där ute, lite på vinst och förlust, när den började vissna här i början på sommaren.
Och det lyckades.


*en hel kryddbuske blev det!*

Rosmarinen kan man ju torka, men kan man göra det med citronmelissen? Är det någon som vill ha så är det bara att komma och plocka.
Av båda sorter.
Funderar på att göra lammfärsbiffar och steka i smör med lite vitlök och rosmarin.
Det borde bli gott.


Ha en fin måndag nu allihopa så hoppas vi på att det blir lite sol i veckan.
Det behöver vi.

Kramkram från isi Sme´.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar