tisdag 30 juli 2013

Tisdags tankar

Nu äntligen är hela huset städat.
Bara gårdagens tvätt kvar att vika in.

Dagens enda jobb blir att fundera ut vad som ska ätas till middag här i det gula huset idag.
Inte särskilt betungande måste jag ju säga.

Jag är rätt sugen på en kasslergryta som min moster gjorde när de var här.

Den innehöll strimlad kassler, ananas och skivad banan, i en ugnsform. Sen var det ett täcke ovanpå av vispad grädde blandat med tomatpuré och möjligtvis några kryddor.
Gräddtäcket smälte sedan ner över kasslern och blev en jättegod sås.

Eller så äter vi fisk och potatis.
Jag älskar fisk i alla dess former. Möjligtvis med undantag för surströmming.
Det bara smakar jag.
På sin höjd.
Men lax är en favorit. Enkelt, gärna stekt i ugnen och med goda tillbehör.

Som här:


*med sparris och en god sås till*

Mums.

Nu ska jag mojja ner mig på soffan en stund med min spännande bok.
De ensamma av Håkan Nesser.
En riktig bladvändare.

Passar bra så här i det gråmulna vädret.

Ha det gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar