måndag 8 juli 2013

Si Thai vilken god mat!

Lovade Kottarna att vi skulle äta lunchbuffé på nya thairestaurangen här i stan idag.
Och det var en hit kan jag lova.

I dag serverades det friterad kyckling, en rätt stark kötträtt med chili, lök och paprika, en soppa och en nudelrätt. Tre, fyra sorters pizza, grönsallad, grönsaker och olika såser och dippar.
Det fanns baguettbröd också, och så ris såklart.


*glada familjen*

Jag är ju petig vad gäller restaurangmat men här var det riktigt bra.

Fint och mört kött, stora fina kycklingbitar som var friterade i god tempura. Nygräddade pizzabitar hela tiden och jag tror det är det som var knepet.
De gör lagom mycket av allt och fyller på med nylagad mat hela tiden, då hinner det aldrig bli trist och tråkigt i kantinerna.

Sen gillar jag att man kan ta lite av varje och prova nåt nytt. Eller hämta mer av sånt man gillade.


*friterad kyckling, lite kött och en slice*

Och egentligen inte dyrt om man jämför med andra lunchställen.
75 kronor per person och då ingick valfri läsk till maten och glass till efterrätt.

Jag flaggar för det här stället, Si Thai, som ligger mittemot Lilla Hotellet. Vill man unna sig bra mat av fina råvaror är det här man ska spendera sina lunchpengar om jag får säga vad jag tycker.

Och det får jag ju!
För det är ju min blogg.

Sicken tur man har ibland ;)


4 kommentarer:

  1. Det matstället ska vi absolut testa :)
    Låter som att det passar mig, för mat som är nygjord är alltid godast. Kramkram
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. Mmm lät ju gott. Då måste vi väl testa det också ;)
    Kramelikram.

    SvaraRadera
  3. Det tycker jag Anni!
    Kanske vi kan ta och luncha där nån gång :)
    Kramkram

    SvaraRadera