torsdag 25 juli 2013

Pota å tåta

Hade ju som tänkt skriva ett inlägg i går, men det fina vädret gjorde att ingen av oss hade nån större lust att vara inomhus.
Det har varit en hel del grejande här ute på gården de senaste dagarna.

Vi har tagit bort översta cementringen från den ena brunnen för den var sprucken, och sedan har vi fyllt igen den med sand.
Den andra brunnen har fått ett stadigare lock och så ska det sås ny gräsmatta runt om.
Brunnarna är många meter djupa och lite vemodigt kändes det att slakta den ena då jag tänker på att morfar gjutit alla de många ringarna själv.

Men säkerheten är viktigare.


*tack och hej för den vänstra*


*inga lätta saker att lyfta*

Vi har haft middagar och kubbspel på kvällarna och i förrgår tillverkade min fina kusin Andreas en träsoffa till mig. Han är tio år och snickrar som att han har det som yrke.
Först konstruerar han ritningen i huvudet och sedan bygger han.
Den här tog bara ett par timmar.


*här kan man ta igen sig en smula*

Jag har fått välja höjd och bredd på soffan och även höjden på armstöden måttade han så den skulle bli så skön som möjligt.
Sen målade han och Elsa den och nu ska jag bara hitta lite fint tyg att sy dyna och kuddar av.

Kanske blir lagom att ordna med tills det är dags för mitt kafferep.
Så kan vi ha invigning av soffan då.

Men först ska jag ta igen mig en smula.

Andas, vattna plommonträden och läsa mina sommarböcker.


Tiddelipom!


2 kommentarer:

  1. Skönt att det gick bra med brunnarna. Det är lite läskigt med såna man skulle inte vilja trilla ner i och för sig jag skulle nog fastna vid toppen ha ha ha.
    Bänken är så fin vilken talang.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe. Det skulle nog jag med göra.
      Nä skämt å sido. Vi skulle nog trilla ner vi med. Inga små brunnar direkt.

      Kramusar

      Radera