söndag 23 juni 2013

Sicket tråkväder

Här isi Sme´görs det inte många knyck för tillfället.


*friska vindar i stugan*

Jag funderar på att köra ett par maskiner med tvätt.
Jag funderar på att vika in en del ren tvätt i garderoberna.
Jag funderar på att vattna blommorna.
Jag funderar på att kanske starta diskmaskinen och så funderar jag på vad jag ska fylla tårtan med i morgon.

Kottarna har ju varit hos Biologen sedan skolavslutningen men i morgon kommer de hem.
Första dagen på sommarlovet isi Sme´.
Då firar vi alltid och äter sommarlovstårta.

I år lutar det åt banankakebottnar med chokladfyllning och gärna jordgubbar i nån form.
Kanske maränger också.
Eller körsbär.
Lite typ banansplit eller marängsviss, fast i tårtform.

Tror jag ska fortsätta med tårtfunderingarna ett tag.
Eller kanske göra tårtdekorationen.

Resten kan vänta.


Tiddelipom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar