torsdag 6 juni 2013

Kalastorsdag

Idag har vi varit och firat min söta lilla mammsa. Hon har ju födelsedag snart men vi firade henne idag så alla kunde komma.
Vi blev bjudna på middag. Fläskfilé, gratäng och gissa om jag blev glad när hon serverade portersås till.
Den är min favorit.

Sedan blev det fika.
Jag övade på att dricka kaffe inför mitt stundande kafferep i sommar. Fattas ju några kaffekoppar än innan min samling är komplett, men snart så.


*med grädde i och mjölk till...*

Men det är inte bara där vi har kalasat idag.

Jag och Anni hängde på låset i morse till den nya butiken Handplockat som öppnade i Kalix idag.
Där fanns så mycket fint så jag hade kunnat ruinera mig.
Nöjde mig med att köpa en klocka jag länge suktat efter och en ljuslampett till hallen.
Sedan fick en skylt följa med hem också.
Den passar perfekt i tvättstugan.


*laundry to day or naked tomorrow*

Misstänker starkt att det kommer bli min nya favoritbutik.
Perfekt när man vill hitta presenter, till sommarens kommande kalas till exempel ;)

Fredag i morgon.
Det gillas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar