tisdag 14 maj 2013

Veckans projekt

Var ut till Holmen igår där vi håller på med ett litet projekt.

Ska lägga upp bilder senare då det är färdigt, men jag kan visa det andra projektet som jag också började med igår.
En tavelram.
En tom tavelram närmare bestämt.


*Holmens måleri*

Vad jag ska ha den till?

Det vet jag inte riktigt än, men jag har lite idéer.
Någon form av anslagstavla hade jag tänkt mig.
Antingen sätter jag en skiva bakom som jag målar med griffelfärg, eller så målar jag den med magnetfärg.
Vilket som blir den en finfin sak att hänga i hallen.

Eller så fäster jag en bit finmaskigt hönsnät baktill.
Då blir det också en slags anslagstavla.

Nu ska jag skruva ner hatthyllan och måla den.
Och Kottarnas hängare ska få gå samma öde till mötes.

Passar fint med regn på min lediga dag.


Tiddelipom.



2 kommentarer:

  1. Kommer bli snyggt vad än du gör med ramen :)
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Tack Kompis.

    Nu är det bara att bestämma sig...

    Kramisar

    SvaraRadera