söndag 19 maj 2013

Uti vår hage...

Här har värmen verkligen exploderat de sista två dagarna.

Träden grönskar och vår lilla snöhög är det inte mycket kvar av.
En liten liten driva bara, på den skuggigaste delen av gården.

I rabatten mot bagarstugan grönskade det också...
Bland fjolårets vissna ogräs och torrt gräs.


*ingen vacker syn*

Maken var gullig och förärade mig med både nya handskar och redskap.
Sen hjälpts vi åt med ogräsrensningen också så bara en dryg timme senare var vi klara.


*nu finns det plats för mer*

I morgon eftermiddag ska jag ta itu med att gräva upp runt cementringarna vi har på gården. Där jag hade tänkt göra en till rabatt.
Jag hoppas det blir fint väder, helst lite blåsigt, för det skulle vara så skönt att få gjort det innan alla små insekter kommer.


Tiddelipom!



1 kommentar:

  1. Ja finvädret fick en att vilja påta. Har aldrig varit så tidig med mina blomlådor.

    SvaraRadera