onsdag 1 maj 2013

Sköna maj!

Vilket majväder!

Till skillnad från igår då vi firade Valborgmäss så var det riktigt skönt ute idag.
Sju plus i skuggan (!) redan vid nio då jag åkte i väg på årets första loppis.

Trodde nog jag skulle vara bland de första när jag kom dit, en dryg halvtimme innan den började, men inte.
Lyckades ändå göra ett par fynd.

En trasmatta och ett mått i rostfritt stål märkt med 'kaffekopps' storlek.
Perfekt när man ska baka enligt gamla recept där man ofta anger måtten i kaffekopp.


*dagens fyndkorg*

Sen blev det lite annat smått också.
Ett höganäskrus i vitt, en Marabou bakpulverburk och ett gammalt strykjärn.
Jag gillar strykjärn, fast inte att stryka, och det slipper jag med det här.

Det får bli dekoration nånstans.
Blir bra som motvikt till allt vitt jag har.


Tiddelipom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar