fredag 10 maj 2013

Fredagsmys

O vad jag älskar lediga dagar.

Trots att de flesta i familjen, dvs alla utom jag, sov till tio (!) så har vi hunnit en hel del.
Lillebror och hans familj var över och åt middag med oss.
Blev grillat i dag med och jag åt fisk i dag också.

Syster Yster hade nämligen gjort en fantastisk, kall, Örtagårdssås i går då vi var där.
Så fantastisk så jag var tvungen att äta lax i dag med.
Till såsen.

Kanske blir jag tvungen att äta fisk i morgon också.
Till såsen.

Och såklart tiggde jag till mig receptet.
Jag har ingen skam i kroppen då det gäller goda saker.
Så är det med det.

Fredagsmyset då?
Jo.
Elsa är borta på tjejkväll med övernattning och Pappan i huset och Edvin är på bio och ser skiffi, som Steffo på Nyhetsmorgon skulle ha sagt.

Sci-fi, säger Maken.

Ensam hemma och Drottning över fjärrkontrollen, säger jag.


Trevlig helg på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar