måndag 27 maj 2013

Det börjar ta sig

I år är faktiskt första gången jag känner att jag är riktigt sugen på att göra nåt här i vår trädgård.

Jag älskar trädgårdar.
Trädgårdar med fina kantklippta rabatter.
Välskötta gräsmattor och lummiga träd.
Stenar i olika former och gärna doftande blommor som pioner eller rosor.
För att inte tala om lavendel.

Jag drömmer om växthus med gurka och tomater.
Ett stort, så jag kan ha en säng där och ligga och mysa.

Eller inte.
Jag glömde spindlarna.
Strunt i sängen.

Min bästa Grannfru säger att jag har grönare fingrar än jag tror.
Och att jag bara måste ha tålamod.

Tadaa!
Skåda min gräslök gott folk.
Det här är från förra veckan medan den fortfarande var lite grön.


*tååålamoood*

Nu har jag haft tålamod med mina frön i flera veckor.
Typ tre.
Kanske till och med fyra.

Lite jobbigt.

Så nu har jag egoboostat mig med lite färdiga plantor idag!


*här blir det smultron*

I morgon ska jag på Bygg å Plåt och köpa armeringsnät till mina sockerärtor.
För att klättra på. För sockerärtorna alltså.
Då blir de nog sugna på att börja gro i alla fall.

Det är så vackert med armeringsnät.
Helst om det har rostat litegrann.
Gärna mycket.

Det ska bli spännande.


Nattinatti!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar