torsdag 23 maj 2013

Då var det dags

Nytt besök hos El Doktore.

Provtagning för att kolla att mina vita blodkroppar är tillräckligt många, att benmärgen inte reagerar på azatioprinet och att de röda inte hittat på nåt fuffens och blivit mindre.
Järn, ämnesomsättning och B12 och folacin.
Och lite annat.


*dagens besök*

Världens bästa El Doktore trots att han inte lät mig sänka kortison-dosen, fast jag bad snällt.
Får vänta till i oktober då jag tagit cellproverna.
Sa Han.

Då kanske.
Ett litet kanske.
Och bara eftersom att jag äter de andra medicinerna.

Men jag nöjer mig med det.
Sa Jag.

I morgon är det nytt äventyr.
Då är det Tutt-Klämning för första gången.
I den rosa bussen.

DET ska bli spännande.

Tiddelipom!



2 kommentarer:

  1. Vad är det för sjukdom du har, om man får fråga?
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Det är klart du får :-)

    Jag har ulceös kolit. En autoimmunbrist sjukdom som gör att mitt immunförsvar inte riktigt fungerar som det ska.
    Det är liksom överaktivt och skapar sår och inflamationer i tjocktarmen.

    En av mina mediciner påverkar benmärgen och bildandet av vita blodkroppar och det är pga den jag går var tredje månad på provtagning.

    Ämnesomsättningen kollas för att ulcerösen även kan drabba sköldkörteln och ställa till oreda där.

    Kramkram!

    SvaraRadera