lördag 30 mars 2013

Påskafton isi Sme´

Påsk är nog min favorit högtid.

Inte lika många måsten.
Inte massa galet spring på affärer.
God mat.
Myggfritt och lagom med pynt.

I går var vi ute i stugan och mös. Grillade korv till lunch och umgicks med svärpäron och min bror och William.
Edvin och William var ute i drivorna och lekte och Elsa och vi andra satt på bron och njöt av solen.


*chillar i solen*


*påskharen hittade en kvast...*

Jag och svärmor löste korsord efter lunchen och tog det lugnt en stund efter ett par timmar utomhus.


*bra kombo med två skarpa hjärnor*

Sen var ju vädret verkligen det ultimata.
Sol sol sol och knappt nån blåst.


*above us only sky*

Vita vidder över havet och jag är så glad att jag är frisk den här våren och kan vara ute.
Så glad.

I dag handlar det mest om ägg här hemma.
Både godisägg och färgade ägg till påsklunchen.
Senare till middagen blir det lammfärsbiffar med potatis och en kall sås.
Men det får jag skriva mer om senare.

Nu ska jag hänga med mina fina familj och mumsa godis.

Men jag önskar er alla en riktigt Glad Påsk.


Kram från isi Sme´.



2 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni har det. Håller med om påsken denn är inte lika hysterisk som julen alldeles lagom :)
    Vi på holmen önskar er en riktigt
    GLAD PÅSK.

    Kramkram

    SvaraRadera