söndag 31 mars 2013

Äta bör man annar dör man...

I går hade vi sill-lunch här hemma och jag passade på att färga ägg.
Några med lökskal och ett par med blåbär.

Förutom ägg åt vi potatis, flera smaskiga köpesillar och så avsmakades den Hemliga sillen jag la in själv, tidigare i veckan.
Mycket god blev betyget.


*Hjördis och Hemliga sillen*

Så en tur ut till Kompis-Familjens stuga för lite trevligt häng med dem ett par timmar och så hem och äta.
Igen.


*i väntan på maten*

Till middagen blev det lammfärsbiffar med potatis och en kall sås av tzatziki-typ.
Käre Maken, som gjorde biffarna, hade smaksatt dem med bland annat färsk timjan och vitlök.


*blev jättegott*

Känns som att vi inte gjort annat än ätit hela den här påsken.
Och än är det inte över.
Middag tillsammans med mina Svärföräldrar ute i stugan återstår och så hade vi tänkt bjuda hem mina och Magnus föräldrar under veckan som kommer.

Och så kanske lite kompisar på fikadejt eller en bit mat...

Men sen.
Sen ska jag fasta ända fram till jul.

Punkt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar