tisdag 12 februari 2013

Semmel tisdag

Vanligtvis brukar jag köpa färdiga, men idag blev det hembakta tack vare Anni.
Hon hade tänkt baka så jag bjöd in mig, lite fint så där, och så bakade vi tillsammans.

Mycket goda semlor blev det.



Sedan gjorde vi lite olika fyllningar eftersom hennes Kottar inte gillar mandelmassa.
En vaniljkräm-, en vaniljkräm med choklad- och så min favorit:
en len och krämig mandelmasse-fyllning.



Och jag klämde i mig två.
Utan att ha vett att skämmas.




Är det tjock-tisdag så är det.





2 kommentarer:

  1. Tack för besöket goaste vännen det värmde.
    Det är ju mycket roligare att baka när man är 2 och vad duktiga vi var då.
    Mumsiga blev dom :)

    Kramelikram.

    SvaraRadera
  2. Detsamma. :)
    Visst är det roligare när man är två.
    Jag törs nästan inte säga det, men jag klämde i mig en till igår kväll...
    Godis.

    Kramkram

    SvaraRadera