måndag 14 januari 2013

Veckans handingslista då...

Nu har jag kollat reklambladen och letat inspiration på nätet.
Längtar efter nya maträtter som till exempel den där dragna älgen vi gjorde härom dagen.
Jisses så gott det var när vi värmde köttet och åt det tillsammans med potatismos och kokta morötter med salt och en klick smör på.

I veckan blir det mest att ta från kyl, frys och skafferi, men lite annat måste handlas.

Ost + en liten påse med riven ost
Bregott
2 liter mellan mjölk
4 liter laktosfri mjölk
1 paprika
Pärltomater
Cognacs medwurst
1 brk creme fraiche
2 pkt jäst
1 laxsida
Bakplåtspapper


Förmodligen blir det en extra tur till affären närmare helgen för då hade jag tänkt att jag skulle baka något.
Bullar vet jag, men sedan vet jag inte om jag ska baka matbröd eller fikabröd så det inköpet får vänta.


Hej för idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar