tisdag 1 januari 2013

Välkommen 2013!

Efter en tre rätters middag, raketer, svävande lyktor och en trevlig skara med familj och vänner kom vi oss i säng vid två i natt.

På menyn stod parmaskinka och melon med pinjenötter, ruccola och balsamico till förrätt. Plankstek med oxfilé och baconlindad sparris till varmrätt och kladdkaka med fruktsallad till efterrätt.


*förrätt*


*varmrätt*


*efterrätt*

Vi åt oss genom nyårskvällen till en lättare form av matkoma och jag konstaterade att mina försök att gilla oxfilé nog är slut nu.
Trots att min bit stektes till den grad att vilken kock som helst skulle gråta, är det inte riktigt min grej.

Nu blickar vi fram emot ett krispigt nytt år och börjar med spelkväll tillsammans med Kompis-Familjen ikväll.

Som grädde på moset ska jag och Syster Yster försöka oss på att göra chokladfondant efter Lillebrors recept.


Busenkelt, säger han.
Vi får väl se, säger vi.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar