fredag 25 januari 2013

På ranten

Vilken härlig dag jag haft.

Började med att luncha med Tussilago som det var alldeles för länge sedan jag träffat.
Så vi har surrat och skrattat och vid ett tillfälle blev det så känslosamt att jag nästan fick tårar i ögonen.

Efter lunchen for vi en sväng på Biblioteket med hennes minsta Kotte och sen avslutade vi med att fika på Lyktan.
Toppen start på fredagen.


*veckans nya bekantskaper*

Det som slog mig när jag kom hem och började kika i mina låneböcker, var att huvudpersonerna i alla böcker är människor mellan sextio år och hundra.
Lägg då till att boken jag för tillfället läser, ni vet Kaffe med rån, också ligger inom den skalan.

Känner att jag verkligen dras till de här böckerna för tillfället.
Värmen. Humorn. Livsödena.
Den trygga kärleken.

Kanske det hänger ihop med att jag fyller fyrtio till veckan.
Jag hoppas det.


Trevlig helg på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar