onsdag 9 januari 2013

Dagens utmaning

Jag och Elsa spelar Wordfeud och det är hon som har utmanat mig.
När hon bjöd in mig till spelet missade jag en viktig detalj då jag accepterade.

Vilket språk vi skulle spela på.
Spanska.

När jag gick på högstadiet läste jag franska.
I tre år.
Jag minns i princip zut alores, brioche och je ne sais pas.
Ja, det och lite veckodagar och räkneord kanske.

Behöver jag tala om vilket språk Elsa läser...


*hola amigos*

För tillfället leder jag.

Men jag ingen aning om vad orden jag lagt betyder.
För bokstäverna lägger jag på måfå och hoppas något ska godkännas.

Någon skicklighet från min sida är det således inte frågan om i det här fallet.

Det vet jag.


Jag misstänker att hon kommer att spöa mig rejält den här gången.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar