söndag 9 december 2012

Nya kuddfodral

När Magnus och jag var på IKEA så hittade jag ju fin fina kökshanddukar för en billig penning.
Vita med köksröda ränder och de kostade bara en femma per stycket!

Jag slog till och köpte åtta stycken. Alltid får man ju användning för de på nåt vis, tänker jag.
Första tanken var att ha dem på nåt vis i juldukningen i år.

Men så blev det inte.

De fick bli kuddfodral!

Jag sydde ihop dem två och två och så gjorde jag knytsnören av ena fållen, som jag klippte bort innan, på varje handduk.




*ta daa*

Perfekt att göra av alla möjliga fina handdukar man kan hitta. Innerkuddarna är vanliga sängkuddar som jag fyndat på Jysk för ett par tior.
De passade jättebra storleksmässigt i förhållande till kökshanddukarna.

Nästa gång jag åker till IKEA ska jag köpa ännu fler.

Om de inte utgått innan dess...



Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar